Madaniyat

Nega Senadagi qotil akula haqidagi fransuz filmi hozirgacha yozning iliq filmi hisoblanadi?

filmi hozirgacha yozning iliq filmi hisoblanadi ?

Netflix-ning yirtqich filmi Fransiya poytaxtida o’rnatilgan eko triller bilan uchrashadi, jiddiy to’lqinlar yaratmoqda. Godzilla Minus One muvaffaqiyatidan so’ng, bu AQShning yirik studiyalariga mashhur o’yin-kulgilar qanday amalga oshirilishini ko’rsatadigan eng so’nggi kam byudjetli ingliz tilida bo’lmagan filmdir.

Parijdagi Emiliga qarshi bo’lmang , Netflix tomoshabinlari hozirda Parijdagi Lilit tomonidan tutilgan — Lilit odam yeyuvchi mutant akulaning nomi. “Parij ostida” filmida uni Sena daryosi bo‘ylab suzib o‘tayotganini , daryoga cho‘milish uchun yetarlicha ahmoq bo‘lgan har qanday odamni yutib yuborayotganini ko‘rish mumkin va bu g‘oya shu qadar chidab bo‘lmas darajada isbotlanganki, “Parij ostida” hozirda Netflixda birinchi raqamli film hisoblanadi. Gollivud “Kuzuvchi yigit” , “Furiosa” va uning boshqa mashhur relizlariga tomoshabinlarni jalb qilish uchun kurashayotgan yozda , ehtimol, AQSh studiyalari rahbarlari fransuzlardan bir-ikki narsani o’rganishlari mumkin.

Axir, bu so’nggi oylarda ingliz tilida bo’lmagan kichikroq film Gollivudga buning qanday amalga oshirilganligini birinchi marta ko’rsatayotgani yo’q. O‘tgan yili yapon filmi “Godzilla Minus One” odatdagi blokbaster narxidan ozroq narxda suratga olindi, lekin haqli ravishda 2023-yilning yirtqich filmi sifatida e’tirof etildi va vizual effektlari uchun Akademiya mukofotini qo‘lga kiritdi. Kerin Jeyms Bi-bi-si Madaniyatidagi maqolasida aytganidek , uning o’chirilgan, ammo kuchli hikoyasi Marvel va DCning haddan tashqari murakkab umumiy koinotlaridan charchagan va «uy vazifasini emas, balki o’yin-kulgini» xohlaydigan tomoshabinlarni qiziqtirdi. O’tgan hafta oxirida u Netflix-da ham paydo bo’ldi va «Under Paris» tomonidan taxtdan tushirilgunga qadar platformaning birinchi raqamli filmi edi.

Potentsial tomoshabinlar «Parij ostida» filmi Godzilla Minus One-ning 30 qavatli standartlariga mos kelmasligi haqida ogohlantirilishi kerak. Bu B-filmi bo’lib, uning arzon narxlardagi effektlari va kamerasi kinodan ko’ra televizor ekraniga ko’proq mos keladi va Lilitning o’zi «Kelajakka Orqaga III qism» filmidagi Marti Makflayni suratga olgan gologramma akuladan ko’ra ishonchliroq emas. Shunday bo’lsa-da, Parijning ko’prigi va xiyobonlarini fon sifatida ko’rganingizda, sizning vizual tasvirlaringiz allaqachon ko’pchilik filmlardagi kabi bo’ladi. Rejissyor Ksavye Gens esa hayratlanarli tasvirning qanchalik arzon bo‘lmasin, ahamiyatini qadrlaydi: dengizdan yuqori bosimli chuqurlikka sudralib ketayotgan birovning qulog‘idan oqayotgan qon; g’avvosning qizil olovi uning boshi ustida sirg’alib ketayotgan akulalar to’dasini yoritadi. U, shuningdek, Lilitning sirini saqlab qolish uchun uni ish vaqtining ko’p qismida ekrandan tashqarida ushlab turishga ehtiyot bo’ladi va u ko’zga suzganda u ko’pincha loyqa suvlarda soya sifatida tasvirlanadi.   

 Uning syujet dahosi

Bundan tashqari, ba’zi akulalar tirik qolish uchun suzishni davom ettirishi kerak bo’lganidek, Gensning filmi ham nafas olish uchun to’xtamaydigan ozg’in va o’rtacha eko trillerdir. “Rassom” filmidan Berenis Bejo, akulalarga kuzatuv moslamalarini ulab, ular ifloslanishdan qanday ta’sirlanganini ko‘rsata oladigan okeanograf Sofiyadek hayratlanarli darajada tekis yuzga ega. Bir akula boshqalardan ko’ra ko’proq ta’sir qiladi: sarlavha oldidan uning jamoasi Shimoliy Atlantika axlat maydoniga tashrif buyuradi va Lilit bir necha oy ichida 2,5 metrdan 7 metrgacha o’sganini ko’radi. Uch yil o’tgach, Sena daryosida akula paydo bo’ldi, bu hodisa nafas olayotgan Bejodan «Bu mumkin emas» va «Bu oddiy xatti-harakatlar emas» kabi so’zlarni aytishini talab qiladi, Sofiya Lilit o’zining chuchuk suv muhitiga moslashgan degan xulosaga keladi. .

Shuning uchun, ehtimol, AQSh studiyalari rahbarlari Frantsiya va Yaponiyadagi hamkasblaridan o’rganishlari shart emas. Ehtimol, ular faqat o’z tarixlaridan saboq olishlari kerak. Agar ular raqamli tasvirlardan ko’ra tushunchalarni, murakkab mifologiyalardan ko’ra soddalashtirilgan syujetlarni va o’zini oqlagan super yulduzlardan ko’ra sodiq aktyorlarni qanday birinchi o’ringa qo’yishni eslay olsalar, ehtimol ular yana Jaws kabi katta xitlarga ega bo’lishadi. Lilit ularga aytganidek, omon qolish uchun moslashish kerak.

Javlonbek ABDUMALIKOV

O’zDJTU Xalqaro Jurnalistika fakulteti talabasi.

Related Articles

Back to top button